Movie Review:Orange

By : Thursday, June 16, 2016 Ada : 4 Comments Labels :

Assalamualaikum..omggggg aku tunggu movie ni nak release online for like ages (ceh tipu)..Yamazaki Kento kot hero gila ke aku tak nak tengok..ada lagi 4 cerita yang Yamazaki lead aku tengah tunggu untuk release huwaaa...ada satu tu pasal cinta 3 segi hmm i loike haha..Btw aku tengok orange ni dekat kissasian,tekan sini kalo nak tengok ..The thing yang aku suka sangat2 pasal Yamazaki Kento ni of course la sbb dia hensem nak mati (ciss haha) and dia punya versatility ..

Sebenarnya ni bukan la movie review yang bersungguh sangat..saje je buat sebab tak de keje kan..lagi pun aku bukan jenis rajin nak buat review untuk semua benda yang aku tengok,only for selected ones la..btw,aku dengar ost movie ni dekat youtube pun mak aii bapak sedih wei.. T.T ..go look for it in youtube..

Actually cerita ni pasal sorang girl ni,dia dpt surat dari dirinya yang dah lalui 10 tahun masa kehadapan..aku pun x tau cane nak describe,tapi gitu la,dapat surat dari masa hadapan..and dalam surat tu menceritakan setiap benda yang akan terjadi dalam hidup dia..sape yang akan datang..bila orang tu mati..watching this movie makes you feel the worst..sebab kau tahu bila hero tu mati bila and ko rasa macam nak bagitahu je dia but you just...can't


Dalam cerita ni,heroin (girl tu) ni ada confusion sikit la sama ada nak obey kronologi surat tu atau tidak,sebab dia dah tahu apa outcome setiap kejadian..dan dalam surat tu pun gitau bila dia akan gaduh dengan hero tu..and even dia dah cuba nak calm down and elak dari gaduh,but still,it happened..and she learned that walau macam mana pun kita elak sesuatu benda tu,atau kita guna cari lain untuk capai satu jalan,but still it will happen anyway,ini dipanggil parallel world..

And knowing about parallel world actually makes me sad..so maknanya hero tu memang tak leyh elak la dari mati pada akhirnya..But satu benda aku rasa curious,kenapa diorang tak bagitahu hero tu how and when dia akan mati?!? Sebab the way hero tu mati,,i don't think kita sebagai manusia trully nak mati melalui cara tu..So kalau diorang bagitau,mungkin benda ni boleh dielak..tapi bila pikir balik,macam menentang takdir hidup dia plak huhu..

So i think i will give movie 3/5..kenapa bukan 5? Sebab satu,hero mati (i hate this huhu)..Sebab kedua,hero and heroin tak end up together and heroin tu kawin ngan bestfriend dia and siap beranak lagi T.T ...But still,this movie is one hella good movie..sebab memang unik la jalan cerita dia..and lepas habis tengok movie ni,aku download dekat kissasian..sebab this movie is just too good..aku takkan habiskan masa aku download benda yang tak best..and lagi satu sebab,sebab Yamazaki-kun hero hehehehe..

Sayonara

4 comments:

  1. Hi Yaya, I came across your blog and I enjoyed reading your amazing stories. Interested to collaborate? Email me at nurul.aini@my.zalora.com I couldn't find your email so I am leaving a comment to u. Hope to hear soon. Thanks! Ps: this is NOT a spam yah haha :)

    ReplyDelete
  2. nak tengokkkkk. thanks for sharing. hehehe.

    ReplyDelete
  3. tak silap nanti ada anime gak citer ni

    ReplyDelete

Sorry kalau lambat reply..
if ada urgent questions,do email me at (nurnajihahbtanuar@gmail.com)..