Setelah Setahun Berhenti Blogging...Ini Dia !!!

By : Wednesday, December 03, 2014 Ada : 1 Comments Labels : , ,
Assalamualaikum..Allah kekok rasanya menulis disini..Kali terakhir aku post dekat sini ialah 29 Disember tahun lepas..Kena la berhenti,sebab nak SPM kan..hehe..dan sekarang,dah tak de pape dah,aku freedommmm..



Bila cakap pasal SPM..Aku sangat sangat kecewa..Sebab? Soalan tahun ni banyak KBAT..BM,SEJ,PAI,MM,MT semua ada KBAT (soalan kemahiran berfikir aras tinggi)..Bukanlah aku tak pandai langsung nak jawab,tapi soalan KBAT Addmath memang buat aku terkamar..aku ulang sekali lagi..TERKAMAR..

Aku kecewa sangat dengan Addmath..Addmath lah paper yang paling mengecewakan aku..Sebab? Addmath sentiasa jadi subjek yg aku boleh score dari form 4..Sepanjang form 5,aku selalu A+..Tapi tut tut buat paper 1 hari tu..ha sudah...ada dalam 4 soalan KBAT..mcm hgdhsgdhs...rasa macam tak adil pun ada,sebab ini tahun PERTAMA,pattern soalan kertas 1 ada KBAT..biasanya kalau tgk soalan tahun-tahun lepas,dia bagi direct je...macam tak adil la,sebab dari form 4 lagi,kami diajar jawab direct je..macam bangang jugak la soalan dia..

Masuk je paper 2..hmm,terbongkang aku kata..aku kata TERBONGKANG..jawab soalan 1,ok..jawab soalan 2,ok..jawab soalan 3,tinggal,soalan 4,tinggal,soalan 5 tinggal,soalan 6 tinggal...dan masa ni la aku dapat rasa seolah-olah masa hadapan aku gelap..aku serius ni..ni pertama kali aku rasa mcm ni..dan untuk pertama kalinya,aku jawab paper mata aku rasa nak mengalir air mata..Rupa-rupanya,aku ni bukanlah terer mana pun addmath,jawab soalan kbat pun fail..tapi aku redha jelah..ada bestfriend aku menangis lepas habis paper addmath..kesian dia..
And SUPRISINGLY,paper fizik and kimia pretty easy...bolehla,alhamdulillah,boleh buat la jugak..

Seronoknya dapat post balik dekat sini..rindu membuak-buak :)


1 comment:

  1. nice blog #simple And #Clean senang nak baca entry...salam perkenalan dari Nass ... Nassuna.blogspot.com

    ReplyDelete

Sorry kalau lambat reply..
if ada urgent questions,do email me at (nurnajihahbtanuar@gmail.com)..