RESEPI OREO GORENG

By : Friday, November 08, 2013 Ada : 8 Comments Labels : ,
Assalamualaikum.Ada sapa sapa pernah dengar 'Oreo Goreng' ,i bet tak ramai kot yang tahu.Fried Oreo ni hasil ciptaan orang Amerika sebenarnya.Well you know,America is known as a country with highest population of fatty people.Tengokla pulak makanan dia macamana.dah elok rupanya oreo,digoreng pulak.ada kes lagi tak leh bla,coklat bar 'MARS' pun di deep fried sekali tau.gila tak gila orang putih ni.dah tiga hari dah aku tak pergi sekolah.lantak la,lagipun kalau pegi pun,dekat mana kami nak duduk,kelas pun tak de,sebab di ubahsuai unntuk dijadikan apa tah.sejak akhir-akhir ni,tangan aku ni asyik gatal nak masak je.asal nampak ayam,mula la imagine something..nampak mangga terbayanng kerabu mangga..jom buat oreo goreng yang sangat mudah dan lazat untuk dibuat!

Bahan-bahan :


 Sebenarnya,resepi asal dia guna,pancake mix,telur dan susu.tapi,untuk tak nak peningkan kepala dan jimatkan kos,guna je tepung cucur lemak manis yang dah tersedia di pasaran.kerja jadi senang.isn'it ?

 Cara-cara :


1.ikut anda la nak guna banyak mana tepung cucur tu.tambahkan sikit air.jangan main ikut suka je taruk air tu.tengok jugak consistency dia.jangan bagi terlalu cair,sebab kalau terlalu cair,nanti masa nak celup oreo,dia tak betul-betul melekat pada oreo.biar kasi pekat sikit.
2.celupkan saja oreo ke dalam batter tu .kemudiannya,goreng. (gambar menggoreng tak nak tunjuk sebab buruk sangat rupa kuali tu)

Hasil yang tak berapa nak hasil



cuba la.sedap sangat rasa dia.oreo tu cair dalam mulut kita.yummm..


8 comments:

  1. HA! This is amazing. Ahaks. Nak cuba esok :D

    ReplyDelete
  2. Macam sedap je Ina tengok.. Nanti, insyaallah ina akan cuba .. Tq for sharing ♥ ^^

    ReplyDelete
  3. resepi baru nie..wahh simple je kan...kalau pakai oreo icecream tu agak2 still rasa lagi tak sejuk dia lepas kne goreng?haha...btw minion tu gelaran utk bf akk..

    ReplyDelete
    Replies
    1. pasal oreo icecream tu saya tak tahu la kak,tapi mungkin rasa sejuk dia hilang..la ingat ke minion mana,haha..cuba kak jangan tak cuba :)

      Delete
  4. lepas ni blh try biskut merry goreng plk hehe

    ReplyDelete

Sorry kalau lambat reply..
if ada urgent questions,do email me at (nurnajihahbtanuar@gmail.com)..