Kem PPIM di Perlis

By : Friday, June 07, 2013 Ada : 5 Comments Labels : , ,
Assalamualaikum..Alhamdulillah,aku selamat sampai ke rumah pukul 7 tadi..PENAT..kem ni memang memenatkan sungguh..5 hari pulak tu..sepanjang kem ini berlangsung,kontinjen Sabah,Putrajaya dan N.Sembilan menginap di asrama SMK Syed Alwi..

Hari Pertama

Kami bertolak ke Perlis pada pukul 9pagi,dan sampai pada pukul 7 petang..masa malam,kami bersama kontinjen lain makan dan berkumpul di dewan apa tah..memang kembung habis la perut masa tu akibat kekenyangan..lepas makan ABC,aku dan Firzanah diajak oleh seorang guru dari Perlis untuk teman dia ke tandas dekat hujung tempat tu(sebab tandas lain dah penuh)..tandas tu dari jauh nampak menyeramkan..Diana pun nak ikut sekali..

Bila dah sampai ke tandas tu,Firzanah berani gila mengalahkan iron man main redah je tandas tu,sebab nak cari suis lampu..tandas tu ada 2 pintu..aku kemain lagi peluk si Diana tu sebab takut gila..pastu,Zanah masuk pintu sebelah lagi..tak de jugak lampu..TIBA-TIBA,Zanah suruh kitorang keluar cepat dari tempat tu..then,dia bagitahu kat kami yang dia ternampak something bawah sinki tandas tu..masa tu gelap gila..aku dah cuak cuak cuak dah masa tu..dia kata yang benda tu besar juga,macam lembaga yang tengah tengok dia..tapi tak de mata..




comel Zanah



Hari Kedua

Pagi tu ada pertandingan tatacara perjumpaan..6 pasukan berentap,Selangor,Johor,Putrajaya,Perak,
Pulau Pinang dan Melaka..Kitorang berdebar gila,sebab penampilan diorang smart sangat! diorang semua pakai kasut kulit hitam,kami pakai kasut sekolah je..huhu..

Bila berlangsung kawad tu,satu benda je nak cakap,HANCUR..komanden kitorang terlupa nak bahagikan kami dalam 3 kumpulan..dan banyak lagi kesalahan yang komanden buat..memang aku sumpah sumpah dia masa tengah berdiri dalam setengah jam tu..kesian dia,sebab dia pun berdebar..


Hari Ketiga

Pagi tu berlangsungnya pertandingan senamrobik..kami agak meletakkan harapan yang tinggi pada senamrobik sebab yela,kawad dah hancur,senamrobik jela satu satunya harapan yang ada setelah debat pun kalah..><..untuk kedua kalinya,giliran kami yang keenam..

Petang tu kami ke Gua Kelam..yeay! akhirnya tercapai jugak hasrat nak jejak kaki ke gua ni..cantik gua ni..

Zanah memang pantang nampak orang nak ambik gambar,dia mesti nak selit jugak..lol..aku sayang kau Nurul Firzanah ooii..lol gila,ada muka juri kawad kaki yang sebijik dengan muka dia..

Malam tu ada persembahan ..setiap pasukan kena buat persembahan..kami nyanyi lagu sahabat dan teman sejati..

Hari keempat

Ada majlis penutupan yang sangat membosankan..Isteri Menteri Besar Perlis datang..Perak menang senamrobik dan tatacara perjumpaan..cemburunya! tapi diorang memang hebat..

Petang tu kami ke Padang Besar..tak de la best sangat..aku belanja sakan kat situ..malam tu ke masjid terapung Al-Hussein kalau tak silap,bila di lihat betul-betul,tak dela terapung sangat,masjid di pesisiran tasik adalah..air dia surut,sebab tu tak nampak terapung..

Hari kelima

Bertolak balik ke Putrajaya..

Rindunya dekat Firzanah dan adik-adik sekolah rendah..sayang diorang..rindukan lawak Zanah dan muka selenga Asma,lol



5 comments:

  1. Wah.. akak dulu sempat pergi kem ppim sampai negeri je.. Tapi best la g kem lama2.. Akak paling lama pun kem 3 hari 2 malam.. tu pun dah penat.. hehe..
    Btw jemput singgah blog akak..
    be my follower ea..
    http://carirara.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. erkkk nape ending hr prtma 2 tergntung?? last jd cmne?? ape sbnrnya yg nmpk?? sy pnh msuk wkil daerah kwad kaki, mmd debar sgt2, last2 dpt no2..ok la 2 hu3..best btol law dpt pergi kem cmni :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh,sbenarnya lpas peristiwa tu,ada lagi sebenarnya,cuma sy malas tlis..hehe

      Delete
    2. dia kata dia nmpk something yg bsar mcm tgh tgk dia,saya x plik pun kalau dia ternampak bnda mcm tu,sbb dia slalu sakat kami dgn bercerita hntu malam2,haha

      Delete
  3. alamak, bru prasan typo kt komen atas 2 hu3..owhhhh bhya gak kwn awk 2..ha3, kn jmpa btol2 bru thu..ckap besar ni bkn bleh bt maen2 :) kot2 tgok hantu btol..

    ReplyDelete

Sorry kalau lambat reply..
if ada urgent questions,do email me at (nurnajihahbtanuar@gmail.com)..