Hari Merentas Putra!!

By : Thursday, January 31, 2013 Ada : 0 Comments Labels : ,
hari ni adalah hari yang paling indah bagi aku pada tahun ni..merentas putra tahun ni memang gempak..penuh dengan semangat kesukanan..sangat best..aku kena lari 6 km..mak ai,rasa macam nak mati,mujur x mati..bila mula mula lari,terus rasa dahaga..aku azam untuk dapatkan tempat tahun ni..tapi still x de rezeki..but,year by year,my performances show lot of improvement..tahun lepas,aku x dapat tempat,but..aku dapat semua getah checkpoint..(bangga jer..hehe)..tahun ni,aku dapat 4 je..satu x dapat..mula-mula lari tu,aku jogging dulu,habis aku lintas orang..asal aku nmpk je budak form 4 and form 5,aku terus lintas sikit,sbb form 4 and form 5 under kategori yang sama..masa half track,aku minum sikit air kotak,bila letak dalam poket,terus basah,lepas tu aku bagi kat budak lain..masa larian bermula,aku tengok ai ttano lari bapak laju bhai..tersedak aku tengok..nmpk muka macam lembut je,tapi...dia dapat nombor 1 kategori perempuan 18thun..mak aii..nsib baik dia rumah merak..and,nk tahu x catatan masa dia berapa?  26 minit..this is crazy..aku habiskan larian pun dalam 43 minit..nak je aku tanya dia,kau makan ape ek? macam bukan manusia je kau ni..ada sorang kawan aku ni tanya ai ttano,ai kata dekat skolah dia,dia dapat tmpt ke 28..kalau tmpt 28 pun dah dapat nombor 1 kat sekolah ni,habis macam mane nombor 1 kat sana? robot kot...tapi,eventhough aku x menang apa apa tahun ni,aku tetap bangga dengan diri aku..aku berazam nak menang hari ni pun,semuanya semata mata untuk merak yang tersayang..walaupun rumah sukan aku ni x pernah dapat nombor 1,tapi aku tetap berbangga menjadi ahli rumah sukan ni..walau pun,merak selalu the last,aku x akan berganjak dari rumah sukan ni..dan tahun ni,unexpected thing happened! masa pengumuman juara keseluruhan ,kami diumumkan sebagai pemenang tempat ke-2 !! Ya Allah,syukur padaMu..ha,satu lagi,lupa nk bagitau,masa ai ttano naik podium nak ambil pingat,budak rumah merak nyanyi satu lagu jepun ni untuk dia..dia goyang-goyang kepala and senyum je...ni keputusan rumah sukan..

sorakan :

1-bayan
2-kasuari
3-helang
4-merak

keseluruhan :

1-kasuari
2-merak !
3-bayan
4-helang

antara sorakan rumah-rumah sukan :

merak :

oh rumah merak,satu hati satu jiwa,oh rumah merak,satu hati satu jiwa,
kami turun ke padang ini,satu jiwa satu malaysia,rumah lain..dipulau saja..

merak juara! atlit nya terer terer! lu sapa wa sapa! dah kalah boleh bla!

helang :

h-e-l-a-n-g,helang!

helang,dynamite,helang dynamite,hu ha!

kasuari :

cuak,cuak cuak,x cuak x cuak,goyah,goyah,goyah,x goyah x goyah,gentar,gentar,gentar,x gentar x gentar..ooo kasuari..

# terlupa lirik sorakan bayan

No comments:

Post a Comment

Sorry kalau lambat reply..
if ada urgent questions,do email me at (nurnajihahbtanuar@gmail.com)..